Stik Di Serai? Sedap Ke?


Kalau pergi restoran Serai untuk makan hidangan Malaysia memang logiklah kan sebab nama kedai pun Serai. Serai Platter yang menggabungkan nasi dengan lauk asam pedas kering ekor, ayam goreng dan sambal sotong memang menjadi kegemaran ramai pengunjung. Pilihan Nasi Kerabu, Satay, Ikan Stim, Kerabu dan sebagainya memang tidak dinafikan kesedapannya.

Tetapi tahukah anda Serai juga ada menyediakan masakan barat? Tentu sekali kalau ada rakan-rakan yang mencadangkan makan barat di Serai, ada yang akan bertanya, sedap ke?

Hidangan stik/steak Serai memang berbaloi dengan harganya. Stik ribeye dari Australia ini dimasak sempurna mengikut kehendak ''doneness' pelanggan, dihidang bersama puri labu yang lembut disulam elemen cebisan daging lembu garing, bawang dan cendawan Portobello tumis, kentang koktail rebus dan jus lada hijau. Dan di atas stik itu dihias dengan elemen garing macam bihun rangup.

BEST KE?
Untuk RM60, jawapan kami ialah Best Sangat! Stik lembut dan elemen-elemen sampingan yang mengiringi hidangan ini diadun sempurna. Kami dah cuba stik ini di Serai Cyberjaya, Serai Paradigm dan Serai Pavillion, cara masakan, presentation dan sedapnya konsisten! Jadi untuk mereka yang mencari steak harga patut yang sedap dan berbaloi, carilah Serai. Yang tak gemar steak, Serai juga ada hidangan pasta juga, dalam RM26 sepinggan, portion yang bagus dan dimasak sedap, tidak perlu bimbang.

Comments

Popular posts from this blog

Cold Stone Creamery

Cake Jalan Tiung

dahmakan: Best Ke?